Als ondernemer is het belangrijk om een goede missie te hebben, want met een missie kan je potentiële klanten ervan overtuigen dat zij voor jou moeten kiezen.

Maar is een missie precies? In een missie beschrijf je in een paar zinnen, dus kort en krachtig, wat je als bedrijf wilt nastreven en wat jou onderscheid van de rest. Het laatste wordt ook wel je Unique Selling Point (USP) genoemd.

In dit blog ga ik je vertellen hoe je een goede missie ontwikkelt , aan de hand van 7 vragen die je aan jezelf stelt.

 

7 vragen voor het ontwikkelen van een goede missie:

 

#Vraag 1: Waartoe en waarom bestaat jouw organisatie? 

Het is belangrijk om dit helder te hebben, anders wordt het lastig om een goede missie te vormen.

 

#Vraag 2: Wat is je primaire functie? Wat is je ultieme hoofddoel?

Om een missie te schrijven is het belangrijk dat je weet wat je doet. Hier zal jouw missie uiteindelijk ook over gaan.

 

#Vraag 3: Voor wie heb je een oplossing? Wat is je doelgroep?

Voor wie je bestaat en wie je doelgroep is, is misschien wel de belangrijkste vraag bij het starten van een onderneming. Je wilt natuurlijk wel de juiste mensen aantrekken. Zorg ervoor dat dit je uitgangspunt is.

 

#Vraag 4: In welke behoefte voorzie je?

Het is belangrijk om te weten wat de behoefte zijn van de doelgroep. Wat wil jouw doelgroep? Wat is het probleem? Hierop speel jij in. Jij hebt namelijk DE oplossing.

 

#Vraag 5: Wat is je identiteit, welke normen en waarden vind je belangrijk?

Wie is je organisatie en waar staan jullie voor? Dit is wat je missie vertelt.

 

#Vraag 6: Wat is je streefdoel?

Wat je doel is en wat je wilt bereiken is goed om in beeld te krijgen. Alles wat je doet is een stap naar het behalen van je doel. Een streefdoel is een doel in de toekomst. Ook dit moet je verwerken in je missie.

 

#Vraag 7: Hoe wil je gezien worden?

Hoe je gezien wilt worden is minstens zo belangrijk als alle bovenstaande vragen. Je wilt dat wanneer mensen je missie lezen, dat ze zien wie je bent, wat je doel is en in welke behoeften van de doelgroep je voorziet. Dit alles moet je zo vormen dat je een beeld schept van jezelf hoe jij wilt dat mensen jou zien.

 

Ik wens jou succes met het ontwikkelen van een goede missie. Heb jij nog goede vragen die je jezelf kan stellen? Waar loop je tegenaan? Ik ben erg benieuwd! Laat het weten in een reactie onder aan de blog.

 

Hoe zit het met jouw missie? Welke tips ga jij toepassen om je missie te versterken? Ik ben erg benieuwd, laat een reactie achter onder dit blog!

 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

 

Wil jij meer uit jezelf halen en aan de slag als bewindvoerder? Meld je dan aan voor onze Post hbo-praktijkopleiding bewindvoering.

Lees hier meer>>

 

Ken je nog meer mensen waarvoor dit interessant is? Deel dan dit bericht in jouw netwerk!

 

Op jouw groei,
Erika

})

Interesseformulier'Praktijkopleiding Mentorschap'

Indien je meer informatie wilt over het curriculum, de studiebelasting en lesvorm van de Praktijkopleiding Mentorschap dan nemen we graag met jou contact op. 

You have Successfully Subscribed!