Neem jij je werk mee naar huis? Ben je ’s avonds, in het weekend of zelfs op vakantie nog met cliënten bezig? Vind je dat vervelend, of maakt het je niet zo uit?
Heb je een aparte werktelefoon naast je privételefoon? Zet je die uit zodra je voor het avondeten aan tafel zit, of laat je hem aanstaan en reageer je dan ook op inkomende berichten? Lukt het je om je te concentreren? Denk je dat je voldoende tot rust zou kunnen komen als je af en toe werkt vanaf Playa del Inglés? Of ben jij iemand die altijd strikt alles uitzet zodra de werkdag voorbij is?
Denk je dat het slechte gevolgen heeft voor je werk en mentale gezondheid om in je ‘vrije tijd’ nog te werken of denk je dat dat wel meevalt? Omdat we erg benieuwd zijn naar hoe jij het aanpakt hebben we deze week een poll. Breng je stem uit, en laat ons in een reactie weten wat je hebt gestemd en waarom.
Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar je mening. Wat heb jij gestemd en waarom? Wat doe je om die afstand te bewaken of wat is je grootste uitdaging? Help anderen door jouw reactie achter te laten!
Wil je weten hoe anderen erover denken? Deel dan dit bericht in je netwerk!
Privé en zaken lopen door elkaar heen en daar heb ik meestal geen hinder van .
bovendien zet ik het meeste van de dag de mobiel op stil dus als ze me nodig hebben moeten ze wachten of naar de vaste lijn bellen.
De mobiele telefoon op stil zetten en daar heel bewust mee omgaan is een goede tip. Dank je wel Frank.
IK ben nog niet zo lang bezig en merk dat ik het op sommige dagen belangrijker vindt om buiten kantooruren antwoorden op m’n vragen te krijgen dan afstand te nemen.
Grootste uitdaging is om hier een aanvaardbare weg in te vinden.
Ik begrijp dat dit een uitdaging kan zijn. Het is een valkuil voor de meeste startende bewindvoerders en ondernemers. Probeer echter zoveel mogelijk je structuur en werkwijze aan te passen alsof je werkt met een volle caseload. Mensen wennen namelijk heel snel aan je werkwijze en verwachten altijd dezelfde behandeling of je nu een overvloed aan tijd hebt of in tijdnood zit.
Dat is inderdaad een valkuil, zeker als je vanuit huis werkt. Dank voor de tip om te werken alsof je een volle caseload hebt. Dan heb je in het begin nog ruimte genoeg om te werken aan je bedrijf en “‘verwen”‘ je je klanten niet.
Dank voor je reactie Geertruida. Het klinkt inderdaad heel logisch, maar is best lastig als je startend en je caseload aan het bouwen bent. Je wilt graag je cliënten in de watten leggen en je hebt er in jouw beleving ook tijd voor. Echter weet ik uit ervaring dat je cliënten juist beter helpt als je duidelijke keuzes maakt in je werkwijze. Hij of zij heeft er ook baat bij dat je bij een volle caseload ook de tijd kan steken in zijn dossier doordat je efficiënt werkt.