In een snel veranderende wereld is het noodzakelijk om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen. Of je nu een up-to-date marketeer, ervaren strateeg of grensverleggende ondernemer bent, het blijft moeilijk om in te spelen op ontwikkelingen.

De term ‘trend’ verwijst meestal naar een vluchtige hype: flair broeken, wijde broeken, mesh (=doorschijnend) tops. Maar trends gaan veel verder dan dat. Hier verwijst de ‘trend’, waar ik het over heb, naar de richting waarin iets zich ontwikkelt. Een ontwikkeling die impact heeft op de samenleving (maatschappelijk, sociaal of technologisch). Dus de manier waarop jouw onderneming werkt.

 

Mis de boot niet!

 

Megatrends zijn ontwikkelingen die betrekking hebben op de maatschappij als geheel, dus deze hebben ook invloed op jouw onderneming. Doordat deze ontwikkelingen invloed kunnen hebben op jouw onderneming, is de kans groot dat je jouw businessmodel moet aanpassen. Door research te doen naar ontwikkelingen, breng je jouw toekomstige ontwikkelingskansen in beeld. Hierdoor ben je grotendeels voorbereid op wat de toekomst gaat brengen en blijf je relevant voor jouw cliënten.

 

Dergelijke trends zijn bijvoorbeeld:

 

  • Lage rentetarieven: Vrijwel gratis geld maakt nieuwe financieringsvormen mogelijk.
  • Contact: Niet langer het merk, product of bedrijf maakt een vaste klant maar contact, gemak en tevredenheid.
  • Van bezit naar gebruik: Van het bezit van een product naar gebruik met bijbehorende service.

 

Heb je zelf nog toevoegingen? Laat het weten in een reactie hieronder. Ik ben erg benieuwd!

 

Wil jij zelfstandig ondernemen als bewindvoerder of mentor? Bekijk dan nu onze Praktijkopleiding Bewindvoering en Praktijkopleiding Mentorschap voor meer informatie.

 

Op jouw groei,
Erika Morren

})

Interesseformulier'Praktijkopleiding Mentorschap'

Indien je meer informatie wilt over het curriculum, de studiebelasting en lesvorm van de Praktijkopleiding Mentorschap dan nemen we graag met jou contact op. 

You have Successfully Subscribed!