Bewindvoerders zijn geen liefdadigheidsinstelling. Bewindvoerders helpen mensen, maar zijn in eerste instantie ondernemers die een bedrijf moeten runnen. En net als elk ander bedrijf moet ook een bewindvoerder zichzelf promoten om brood op de planken te brengen.
Maar hoe begin je daar nu aan? Promoten kost geld, dus je wilt het graag meteen goed doen en zoveel mogelijk ervoor terugkrijgen! Wat zijn nu de meest efficiënte manieren om reclame te maken voor een bewindvoerder? Graag vertel ik je hoe ik dat altijd deed, dus lees zeker verder voor mijn tips!
7 tips om je bewindvoerderskantoor te promoten
#Tip 1 Verspreid flyers. Flyers zijn eenvoudig om zelf te ontwerpen met het programma Adobe InDesign. Ook zijn er online een aantal web-based programma’s te vinden waar je dit mee kunt doen, zoals Vistaprint! Houd het ontwerp clean en de tekst bondig, je moet betrouwbaar overkomen. Het laten drukken van een stapel flyers kost hooguit een paar tientjes. Verspreid deze flyers bijvoorbeeld door ze in de lobby van een verzorgingstehuis of buurtcentrum in een achterstandswijk neer te leggen. Daar zijn potentiële cliënten te vinden!
#Tip 2 Maak social media kanalen. Dit is gratis! LinkedIn, Facebook en Twitter zijn geschikte kanalen voor bewindvoerders. Als je leuke content hebt kun je ook YouTube gebruiken. Probeer elke dag iets te plaatsen op je social media kanalen. Als je een bedrijfspagina op Facebook maakt, krijg je bovendien een gratis waardebon t.w.v. 30 euro om een bericht mee te promoten als introductiecadeau. Doen dus!
#Tip 3 Stuur wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief via e-mail. Dit is e-mailmarketing. E-mailadressen van potentiële cliënten en interessante instanties verkrijg je bijvoorbeeld door op social media mensen te vragen zich aan te melden via je website. Of organiseer een klein evenement in een buurtcentrum waarbij jij les geeft over geld besparen en schuldenproblematiek. Deelnemers kunnen zich aanmelden met hun e-mailadres. Zo kun je een grote hoeveelheid e-mailadressen bemachtigen.
#Tip 4 Koop bannerruimte. In winkelcentra en langs snelwegen staan banners waarop je reclame kunt maken. Het kost wat, maar het wordt veel gezien!
#Tip 5 Kijk eens naar Google Ads. Het is duurder dan flyeren, maar wel toegankelijk en snel geregeld. Laat je wel goed adviseren over wat en hoe je precies promoot, zodat je investering zoveel mogelijk rendement geeft. Denk goed na over hoe een potentiële cliënt zou zoeken naar hulp, of hoe bijvoorbeeld een gemeente jou zou vinden.
#Tip 6 Laat je auto bestickeren! Het is niet onoverkomelijk duur en je bent natuurlijk trots op je onderneming, dus daar mag je best mee pronken op je auto. Je wordt veel gezien!
#Tip 7 Tot slot: Mond-tot-mond reclame is van groot belang, dus doe je werk goed en houd je reputatie hoog! Geef je cliënten goede nazorg en wees ten allen tijde ontzettend begripvol jegens je cliënt, zodat hij of zij niet met een nog negatiever gevoel terugkijkt op deze periode dan nodig is.
Maak jij wel eens reclame voor je bedrijf? Heb je iets aan mijn tips? Heb je plannen om reclame te maken na het lezen van dit blog? Ik hoor het graag in een reactie hieronder. Als je een reactie plaatst, krijg je als beloning een cadeau van me, namelijk mijn e-book getiteld DE AMBITIE CODE. Dit e-book is een samenvatting van de twaalf stappen van DE AMBITIE CODE en bevat allerlei nuttige tips voor ondernemende bewindvoerders.
Wil jij je ook focussen op een succesvolle start van je bedrijf? Wil je niet alleen alles over het vak van de bewindvoerder leren, maar ook hoe je een onderneming succesvol opstart? Of ken je iemand die dit zou willen? Dan zit je bij ons aan het juiste adres! Normaal heeft een opleiding zoals de onze algauw een waarde van 5000,-, maar wij bieden onze opleiding aan voor slechts 2.500,-!
Klik hier voor meer informatie en stuur deze link gerust door naar eventuele geïnteresseerden in je netwerk.
Op jouw groei,
Erika Morren
Als onderneming zitten wij veel op de weg. Autobelettering is voor ons de beste reclame. Omdat onze bedrijfstak (ongediertebestrijding) niet zo esthetisch klinkt, hebben we het bij opvallend maar abstract gehouden. Een professioneel uitgevoerde carwrap kan ook weer makkelijk verwijderd worden.
Er zijn tegenwoordig veel verschillende manieren om je bedrijf te promoten. Ik heb ook gemerkt dat het waardevol is om een goede mix van online en offline promotie te gebruiken. Zo zet ik social media in, maar laat ik ook flyers drukken voor de evenementen die ik bezoek.